1.Baca ma dwa stada: pierwsze liczy 40 owiec, drugie 60 owiec. Po pewnym czasie liczebność pierwszego wzrosła o 45%, a drugiego o 35%. O ile % wzrosła liczebność obu stad razem?

2.Klasa Ia liczy 30 uczniów, Ib - 32 uczniów. Na wspólną wycieczkę pojechało 90% uczniów klasy Ia i 87,5% Ib. Ile % łącznej liczby uczniów obu klas nie pojechało na wycieczkę?

Z góry dziękuje :)

2

Odpowiedzi

2009-12-15T19:10:07+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T19:19:08+01:00
1)
40+60=100

1,45*40+1,35*60
58+81=139

(139/100)*100%=139%
139%-100%=39%

Odp. Zwiększyła się o 39%


2)
30+32=62

0,9*30+0,875*32
27+28=55
(7/62)*100=11,29%

Odp. Nie pojechało ok. 11,29% uczniów