Wybierz jedną z przedstawionych sytuacji (nałóg internetu,nałóg alkoholu i nałóg papierosów) i napisz konkretne wskazania dla osób napisz konkretne wskazówki dla osoby uzależnionej która może dojść do wolności. plis szybko to potrzebuje na co najmniej 1 stronę.

2

Odpowiedzi

  • issa
  • Rozwiązujący
2009-12-15T19:14:18+01:00
Sposoby rzucania palenia

"Rzucanie palenia to żaden problem! Robiłem to już kilkanaście razy!". Takie żarty wciąż krążą wśród osób palących. Trzeba sobie jasno powiedzieć - rzucanie palenia bywa trudne. Bywa, bo w przypadku wielu osób nie jest to proces aż tak trudny, jak często się mówi.

To jak trudno (lub jak łatwo) przyjdzie nam rzucić palenie, zależy od wielu czynników, m.in. od stażu palacza i ilości wypalanych dziennie papierosów, ale także od indywidualnych uwarunkować organizmu czy też powodów palenia i okoliczności, w jakich robimy to najczęściej.
Jak rzucić palenie - ogólne wskazówki

W formie plotek lub tzw. dobrych rad krąży wiele sposobów na rzucanie palenia. Często są to typowe domowe sposoby, często opierają się na metodach naukowych lub specjalistycznych produktach ułatwiających walkę z nałogiem.

Zanim przejdziemy do opisu poszczególnych metod ułatwiających rzucanie palenia, kilka ogólnych wskazówek:

1) Nie odkładaj rzucania na potem, nie przesadzaj z planowaniem. Zdecydowanie łatwiej rzucić palenie wtedy, kiedy podejmujemy twardą, "męską" decyzję i po prostu rzucamy. Oczywiście, czasem nie da się przestać palić od razu - dla niektórych jest to zbyt duży szok. Nie przesadzajmy jednak z rozkładaniem w czasie rzucania tytoniu.

2) Postaw na aktywność fizyczną. Zwiększenie ilości wysiłku fizycznego pozwoli zredukować napięcie, które powodowane jest przez głód nikotynowy. Oczywiście powinniśmy postępować tutaj ostrożnie. Szaleńcze treningi i biegi maratońskie zapoczątkowane dzień po ostatnim papierosie mogą skończyć się tragicznie. Sondujmy więc możliwości naszego organizmu i nie przesadzajmy, ale pamiętajmy o tym, że aktywność fizyczna to jeden z lepszych wspomagaczy rzucania palenia.

3) Pozbądź się wszelkich artefaktów związanych z paleniem. Nie będziesz już potrzebować popielniczek. Wyrzuć je. Wyrzuć też wszystkie papierosy. Pozbądź się wszystkiego, co będzie Ci przypominać o paleniu. Dużym problemem jest zapach. Wypierz dokładnie firanki i ubrania, zainwestuj w odświeżacz powietrza w samochodzie.

4) Nie myśl o papierosach - rób coś innego. Postaraj się tak zorganizować swój czas, żeby nie mieć okazji myśleć o paleniu. Nawet w wolnych chwilach staraj się robić coś, co pozwoli Ci oszukać utrwalone od dawna odruchy. Jedz pestki dyni lub słonecznika, skub marchewkę, ostatecznei nawet podjadaj coś bardziej kalorycznego. To naprawdę pomaga!

5) Słuchaj ciepłych słów, nie dopuszczaj złośliwości. Większość Twoich znajomych i rodziny będzie Cię wspierać. Pozwól im na to. Wsparcie bliskich potrafi dać takiego kopa emocjonalnego, dzięki któremu można przetrwać nawet najtrudniejsze momenty.

6) Stosuj środki wspomagające. Gumy, plastry czy pastylki wspierające rzucanie palenia to doskonały wynalazek. Stosuj je, ale pamiętaj, że to Ty musisz wykonać całą robotę. Palenie samo się nie rzuci, tak samo jak nie zrobią tego za nas jakiekolwiek lekarstwa.


Środki wspomagające rzucanie palenia
1) Plastry nikotynowe. Bardzo popularna i powszechnie stosowana metoda ułatwiająca rzucenie palenia. Dzięki plastrom poziom nikotyny w organizmie możemy obniżać stopniowo, jednocześnie eliminując nawyk palenia. Plastry zawierające nikotynę charakteryzują się różnymi dawkami oraz długością działania - na podstawie ulotek informacyjnych należy zawsze dobrać odpowieni sposób korzystania z tego środka wspomagającego.

2) Gumy zawierające nikotynę. Gumy do żucia zawierające nikotynę można stosować wymiennie lub uzupełniająco z innymi "wspomagaczami". Są jednym z najpopularniejszych i najstarszych środków zastępczych, ograniczających głód nikotynowy. Obecnie można je kupić w każdej aptece.

3) Domowe sposoby na rzucenie palenia. Pocztą pantoflową krążą różnego rodzaju domowe sposoby ułatwiające rzucenia palenia. Należą do nich między innymi pastylki i napary ziołowe. Do wszystkich tego rodzaju pomysłów warto odnosić się z rezerwą, a ich wykorzystanie lepiej skonsultować z lekarzem.

4) Specjalistyczne terapie antynikotynowe. Osoby, którym rzucanie palenia przychodzi z trudem, mogą zdecydować się na wsparcie w szerszym zakresie. Obejmować może ono leczenie specjalistyczne medycyną konwencjonalną lub też zabiegi z zakresu terapii alternatywnych. W obu przypadkach konieczna jest konsultacja lekarska.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T19:14:39+01:00
Osoba która jest uzależniona alkoholu powinna przede wszystkim mieć duże oparcie w rodzinie, bo to rodzina jest motywacją la osoby uzależnionej.Powinna pokazać swoją chęć poprawy, pozbyć się wszelkiego alkoholu z domu i zgłosić się do specjalnych instytucji które pomagają w walce z uzależnianiami. Powinna się zaprzeć wewnętrznie że skończ z nałogiem jak również podjąć wewnętrzną refleksję nad własnym życiem, rozmawiać z Bogiem, bo modlitwa pomaga w rzucaniu nałogów.