Potrzebuje ulozyc zaleznosci pomiedzy rozsypanymi organizmami. tj. symbioza, pasozytnictwo, drapieznictwo, protokooperacja, konkurencja, komensalizm, alleopatia z: rekin, hiena, klon, zyto, pszenica, mrowka, trzmiel, czlowiek, owca, dąb, glon, kot, krowa, bakojad, nosorozec, zajac, borowik, grzyb, tasiemiec, jaskółcze ziele, buławinka, lew, podnawka, huba, mak, koniczyna, mysz, pierwotniaki.
daje duzo pktow za banalne zadanie. zrobilem to zadanie juz olowkiem, ale w razie czego poprawie. nie chodzi mi o tempo. ma byc zrobione rzetelnie. jak znajde jakas bzdure np. rekin i klon to drapieżnictwo - klikam spam. dzieki z gory.

3

Odpowiedzi

2009-12-15T19:29:29+01:00
Symbioza: mrówka i grzyb, borowik + dąb, glon i grzyb, koln i borowik,
pasożytnictwo: tasiemiec i człowiek, huba i dąb,buławinka i żyto, buławinka i pszenica,
drapieżnictwo:kot i mysz
protokooperacja: bąkojad i nosorożec, trzemiel i jaskółecznik,
konkurencja: dąb i klon,
komensalizm: rekin i podnawka, lew i hiena, pierwotniaki i krowa,
alleopatia: mak i żyto, mak i pszenica
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T22:58:22+01:00
Symbioza - zjawisko współżycia organizów które przynosi korzyści każdej ze stron np. mrówka i grzyb, borowik i dąb, glon i grzyb, klon i borowik,

pasożytnictwo - taka forma współżycia dwóch organizmów, w której jeden czerpie korzyści a drugi ponosi szkody np. tasiemiec i człowiek, huba i dąb, buławinka i żyto, buławinka i pszenica,

drapieżnictwo - taki sposób odżywiania się zwierząt, w którym drapieżnik wykorzystuje jako pokarm ciała innego zwierzęcia np. kot i mysz

protokooperacja - oddziaływanie międzygatunkowe w przyrodzie, polegające na współpracy dwóch populacji np: bąkojad i nosorożec, trzemiel i jaskółecznik,

konkurencja - sytuacja w któej dwie populacje tego samego lub różnych gatunków, zazwyczaj o podobnych wymaganiach środowiskowych, rywalizują o tę samą niszę ekologiczną np. dąb i klon.

komensalizm inaczej współbiesiadnictwo - to współżycie korzystne dla jednego z partnerów, dla drugiego obojętne np. rekin i podnawka, lew i hiena,
pierwotniaki i krowa,

alleopatia - to wzajemne oddziaływanie roślin na siebie, przyśpieszające lub hamujące wzrost i rozwój poprzez wydzielanie substancji chemicznych np. mak i żyto, mak i pszenica
3 3 3
2009-12-15T23:47:38+01:00
Drapieżnictwo:
kot i mysz

konkurencja:
dąb i klon

symbioza:
borowik i dąb
klon i borowik
glon i grzyb
mrówka i grzyb

pasożytnictwo:
tasiemiec i człowiek
buławinka i żyto
buławinka i pszenica
huba i dąb

protokooperacja:
trzemiel i jaskółecznik
bąkojad i nosorożec

alleopatia:
mak i pszenica
mak i żyto

komensalizm:
lew i hiena
rekin i podnawka
pierwotniaki i krowa

2 5 2