Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T19:18:23+01:00
Laur olimpijski jest symbolem zwycięstwa. Otrzymywali go w starożytnym Rzymie zwycięzcy na olimpiadach i innych zawodach sportowych. http://www.sp9.elk.edu.pl/grafika/laur.gif - tak wyglądał laur.http://kwiaty.interia.pl/_i/stat/wydarzenia/olimpiada/oliwki.gif - naturalny laur.
23 4 23
2009-12-15T19:27:52+01:00
U starożytnych Greków i Rzymian: wieniec z liści wawrzynu, przyznawany zwycięzcom, artystom, uczonym - symbol i nagroda zwycięstwa w równej walce.

Wieńcem laurowym ozdabiano głowy zwycięzców na igrzyskach w Grecji i Rzymie.

Z czasem stał się symbolem nie tylko zwycięstwa, ale wybitnych osiągnięć we wszelkich dziedzinach życia. W średniowieczu kończący studia honorowani byli gałązkami owocującego wawrzynu. Wieńcem laurowym nagradzano m.in. wybitnych pisarzy. Jedna z odznak żołnierskich (Wzorowy Żołnierz) ma kształt wieńca laurowego.
23 3 23