Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T19:18:43+01:00
1.
4N2O3- 4*3=12

12 atomow tlenu.

2.Al2O3

Wartościowość metalu wynosi 3, gdyż tyle jest atomow tlenu.
12 4 12
2009-12-15T19:20:01+01:00
Oblicz, ile atomów tlenu znajduje się w czterech cząsteczkach tlenku azotu (III).

4 N2O3 - znajduje się 12 atomów tlenu

Oblicz wartościowość metalu z tlenku o wzorze Al2 O3.

Al na 3 stopniu utlenienia, ponieważ Al2O3

tlen na 2: 3*2 = 6 : 2 = 3
8 4 8
2009-12-15T19:23:26+01:00
Moim zdaniej jest 12 atomów tlenu.
A wartościowość metalu wynosi III.
5 3 5