Na przedstawienie przyszło d dorosłych i m dzieci, razem 123 osoby. Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójką 4-letnich synów, okazało się, że dzieci jest trzy razy więcej niż dorosłych. Zapisz odpowiedni układ równań i oblicz, ilu dorosłych i ile dzieci przyszło do teatru.

3

Odpowiedzi

2009-12-15T19:29:34+01:00
D+m=123
3(d-1)=m-2

m=123-d
3d=123-d+1
4d=124
d=31
m= 92
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T19:33:17+01:00
{d-1+m-2=120
{d-1+3*(d-1)=120

{d-1+m-2=120
{d-1+3d-3-=120

{d-1+m-2=120
{4d=124/:4

{d+m=123
{d=31

{31+m=123
{d=31

{m=92
{d=31

2009-12-15T19:43:11+01:00
[d+m = 123]
(d-1) + (m-2)= 120
(d-1)= 1/3 (m-2)

1/3(m-2) +(m-2) =120
1/3m-2/3+m-2=120
1 i 1/3m - 2 i 2/3=120
4/3m =122 i 2/3
m= 368/3 *3/4
m=92

Odpowiedź: Do teatru przyszło 31. dorosłych i 92. dzieci.