Odpowiedzi

2009-12-15T19:49:44+01:00
Ogniem i mieczem- walka Polaków z Tatarami
Potop- walka Polaków ze Szwedami, głównie potop szwedzki (obrona Częstochowy)
Pan Wołodyjowski-wojny Polski z Turcją
Wszystkie części dotyczą walk z XVII wieku
47 2 47
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T22:46:13+01:00
"Potop" odnosi się do wydarzeń historycznych związanych z obroną własnej państwowości Polaków postawionej w obliczu rozlicznych zagrożeń zewnętrznych /najazd Szwedów, wojna z Moskwą/ i wewnętrznych /zdrada magnatów/
Ogniem i mieczem pierwotny tytuł Wilcze gniazdo , powieść oparta na studiach walk polsko-kozackich.

Pan Wołodyjowski-Fabuła powieści przedstawia wydarzenia historyczne w latach 1668–1673. Był to okres wojen z Turcją. Ukazane zostały przez Sienkiewicza następujące wydarzenia historyczne:elekcja Michała Korybuta Wiśniowieckiego
obrona Kamieńca Podolskiego
a także zwycięska bitwa pod Chocimiem
18 4 18