Odpowiedzi

2009-12-15T19:36:47+01:00
A) 22.5
b) 44
c) 1 i jedna czwarta
d) 18 i jedna druga
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T19:38:49+01:00
10:⅔*³/₂ i to się skróci 2/3 i 3/2
10:1=10
b)
12*2³/₄ : 2³/₄
12*¹¹/₄:¹¹/₄ 12 skróci się z 4
3*11 : ¹¹/₄
33:¹¹/₄
dzielenie zamieniamy na mnożenie poprzez zamianę licznika z mianownikiem czyli:
33*⁴/₁₁ 11 skróci się z 33
3*4=12
c)
4½:1½-1¾=⁹/₂:³/₂-1¾=⁹/₂*⅔-1¾=3-1¾=1¼
d)
20-6¾:4½=20-²⁷/₄:⁹/₂=20-²⁷/₄*²/₉=20-1½=18½