Na próbnym egzaminie gimnazjalnym Maciek zdobył 63 punkty. Obliczył, ze z testu humanistycznego otrzymał 0 25% więcej puntków niż z testu matematyczo-przyrodniczego. Ile punktów dostał Maciek z każdego testu??


zadanie trzeba rozwiażac metoda podstawiania lub metoda przeciwnych współczynników

2

Odpowiedzi

2009-12-15T19:43:42+01:00
X- ilośc punktów z czesci matematyczno- przyrodniczej
125%x ilość punktów z czesci humanistycznej
125%x+x=63
1,25x+x=63
2,25x=63
x=28
125% * 28=35
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T19:47:38+01:00
X - test matemat.
y - test humanis.

x+y=63
x=1,25y

1,25y+y=63
x=1,25y

2,25y=63
x=1,25y

y=28
x=35