Odpowiedzi

2009-12-15T19:52:29+01:00
A)7C8 = 7*16² + 12*16¹ + 8*16⁰ = 1792 + 192 + 8 = 1992
b)27F = 2*16² + 7*16¹ + 15*16⁰ = 512 + 112 + 15 = 639
c)5AC = 5*16² + 10*16¹ + 12*16⁰ = 1280 + 160 + 12 = 1452
d)100 = 1*16² + 0*16¹ + 0*16⁰ = 256
e)574 = 5*16² + 7*16¹ + 4*16⁰ = 1280 + 112 + 4 = 1396

wskazówka: cyfrę jedności w systemie szesnastkowym mnożysz przez 16⁰, cyfrę dziesiątek przez 16¹, setek przez16², itd.

cyfry w systemie szesnastkowym, których nie ma w dziesiętnym:
a - 10
b - 11
c - 12
d - 13
e - 14
f - 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T19:51:53+01:00