Odpowiedzi

2009-12-15T19:57:56+01:00
0 do kwadratu+1 do kwadratu +2 do kwadratu nie jestem pewien?
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T20:05:46+01:00
Założenie: n, n+1, n+2 ∈ N - kolejne liczby naturalne

Teza: 1/3 x n²+(n+1)² + (n+2)² =3a+2

1/3 x [n²+n²+2n+1+n²+4n+4]

1/3 x (3n²+6+5)

1/3 x (3n²+6+3+2)

1/3 x (3n²+6+3)+2 <dzielę przez 3>

(n²+2n+1)+2

(n+1)²+2 = 3a+2

Teza zgodna z założeniem.
1 5 1