Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T19:51:28+01:00
Można otrzymać w reakcji tlenków metali z wodą, np.
Na2O + H2O = 2NaOH
CaO + H2O = Ca(OH)2

Wodorotlenek miedzi można otrzymać w reakcji wodorotlenku sodu z siarczanem miedzi:

2NaOH + CuSO4 → Cu(OH)2 + Na2SO4


2009-12-15T19:52:00+01:00
Metal + woda = wodorotlenek metalu + wodór

Ca + 2H2O = Ca(OH)2 + H2


tlenek metalu + woda = wodorotlenek metalu

CaO + H2O = Ca(OH)2