Odpowiedzi

2009-12-15T19:48:49+01:00
A.zielne łodygi - nietrwałe, obumierają z końcem wegetacyjnego sezonu, występują u jednorocznych roślin (rumianek, słonecznik), dwuletnich (marchew) oraz wieloletnich - bylin (bulwy, cebule)
b.zdrewniałe łodygi - trwałe, są typowe dla form drzewiastych wieloletnich (wiśnia), krzewinek (wrzos) oraz krzewów (porzeczka)
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T19:53:42+01:00
Przykłady przekształconych łodyg :

- spichrzowe- nadziemne, zgrubiałe łodygi zawierające tkankę magazynującą -asymilaty np. kalarepa ,

-asymilacyjne- tzn. łodyga zawiera chloroplasty, zachodzi w niej proces fotosyntezy np.kaktus,

-rozłogi- długie, płożące się pędy nadziemne, na ich końcu pojawiają się sadzonki młodych roślin np. poziomka,

-cebule- silnie skrócona łodyga , na której osadzone są liście spichrzowe np.czosnek,

- kłącza- długie łodygi podziemne, za pomocą których roślina prowadzi ekspansję np. perz,

- pnące- owijają się wokół podpór lub zaczepiają o nie za pomocą wąsów np.winobluszcz

i
- bulwy- zgrubiałe łodygi np.ziemniak,burak

Proooszę ;)

17 3 17