Odpowiedzi

2009-12-15T19:52:21+01:00
M + n = 60 i m=0,3n
więc pod m podstawiamy 0,3n
0,3n + n = 60
1,3n = 60 | :1,3
n=50
m=0,3*50=15

tada :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T19:58:07+01:00
Liczba stanowi 30% liczby n, a suma liczb m i n jest równa 65.

m+n=65
m=30%n

m=30%n
30%n +n=65

m=30%n
0,3n+n=65

m=0,3 x m
1,3n=65/1,3

m=o,3 x m
n=50

m=0,3 x 50
n=50

m=15
n=50
2009-12-15T19:58:39+01:00
M=0,3n
m+n=65

m=0,3n
0,3n+n=65

m=0,3n
1,3n=65 /:1,3

m=0,3n
n=50

m=0,3×50
m=15