Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T20:12:10+01:00
Zależy ona od powierzchni na której zachodzi wymiana.w każdym wypadku zachodzi ona w inny sposób u zwierząt lub roślin.bardzo duży udział biorą w tym czynniki zewnętrzne.wymiana gazowa jest niezbędna do życia więc zachodzi ona samoistnie zalezy on od funkocjonowania narządy który jest odpowiedzialny za wymianę gazową
2009-12-15T20:12:32+01:00
Sprawność wymiany gazowej roślin zapewniają:
duża powierzchnia liści w stosunku do ich objętości,
stosunkowo luźna struktura liścia, szczególnie komórek miękiszu gąbczastego.