Odpowiedzi

2009-09-10T15:40:47+02:00
Brak chrząstek wapienna muszla brak kończyn jedyńie mięsień słurzy im do chodzenia, otwur gębowy z tarką jedna umięśniona noga gruczoły śluzowe ułatwiające chodzenie
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-10T17:49:49+02:00
Cechy budowy ślimaków:
-ciało podzielone na głowę, worek trzewiowy okryty płaszczem oraz nogę
-głowa zaopatrzona jest w jedną parę czułków, jedną parę oczu i otwór gębowy
-noga silnie umięśniona służy głównie do pełzania
-worek trzewiowy jest asymetryczny, stożkowaty,u większości skręcony spiralnie
-nieparzyste gonady
-większość ślimaków jest obojnakami i jest jajorodna
-w jamie gębowej występują skrzela u form wodnych, a u form lądowych-płuco
-układ nerwowy składa się z 3 par zwojów: mózgowych, płaszczowych i nożnych
-w jamie gębowej występują szczęki i tarka chitynowa

Cechy budowy małż:
-mięczaki, mają ciało okryte muszlą
-skrzelodyszne
-ciało składa się z klinowatej nogi i tułowia (worek trzewiowy)
-nie posiadają głowy
26 4 26