Bardzo proszę o rozwiązanie tych dwóch zadań,bo kompletnie nie wiem o co w tym chodzi;(

Zad.1
Ustal czy do tuby o średnicy 15 cm zmieszczą się:
a) dwa rulony o średnicy 7 cm
b) rulon o średnicy 5,5 cm i rulon o promieniu 4 cm
c) cztery rulony każdy o średnicy 6 cm

Zad.2
Oblicz powierzchnię pozostającą po wycięciu z koła o promieniu 6 cm,koła wewnętrznie stycznego,którego środek oddalony jest od środka poprzedniego koła o 4 cm.


Z góry wielkie dzięki;*****

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T20:09:44+01:00
Zad1 a) tak poniewaz suma średnic dwóch rulonow jest mniejsza od srednicy tuby
b)tak poniewaz srednica jednego rulony jest 5,5 a drugiego 2r ( 8 cm) wiec suma 13,5 a 13,5 jest mniejesze od 15
c) tak poniewaz ustawaijac 4 rulony w tube mozna połaczyc srdoki rulonow co daje nam kwadrat o boku 6 cm (2 promienie po 3 cm)
a przekatna kwadratu to apierwaistkow z 2 gdzie a-bok kwadratu wiec przekatna to 6pierwaistkow z 2 ale jeszcze do tego trzeba dodac 2 promienie na przedłuzeniu przkątnej ktore daja w sumie średnice tuby wiec ogolne obliczenie wyglada tak : 6pierwaistkow z 2 + 6 i to sie = 1,42 x 6 + 6 = 14,62 wiec sie zmieści
zad 2 pole duzego koła to pi R^2 wiec 36pi a waidomo ze odległosc srodka mniejszego koła od wiekszego to 4 cm wiec daje nam to odległos od okregi wiekszego koło do srodka mniejszego 2cm (6-4=2) i to ejst promien wiec pole mniejszego koła to pix2^2 = 4pi a
a pole to róznica wiec: 36pi - 4pi =32pi
4 3 4
2009-12-15T20:15:38+01:00
Zad.1
tuba o średnicy 15 cm
d=15cm

a) d=7cm
2*7cm=14cm
14cm<15cm
zmieszczą się

b) d=5,5cm i d=8cm
5,5cm+8cm=13,5cm
13,5cm<15cm
zmieszczą się

c) d=6cm
2*3+6pier.2
6+6*1,41
6+8,46=14,46
14,46cm<15cm
zmieszczą się

Zad.2
średnica większego koła
r=6cm
pole powierzchni większego koła
r=6cm
Pi=3,14cm
P=Pi*r^2
P=3,14*6^2
P=3,14*36
P=113,04 cm kw.

średnica mniejszego koła
r=6cm-4cm
r=2cm
pole powierzchni mniejszego koła
r=2cm
Pi=3,14cm
P=Pi*r^2
P=3,14*2^2
P=3,14*4
P=12,56 cm kw.

Powierzchnię pozostającą po wycięciu z koła większego koła mniejszego
P=Pw-Pm
P=113,04-12,56
P=100,47 cm kw.

Odp: Powierzchnię pozostającą po wycięciu z koła większego koła mniejszego wynosi 100.47 cm kw.

Pozdro, na pewno dobrze



1 5 1
2009-12-15T20:20:03+01:00
Zadanie 1
a) TAK ponieważ 7+7=14 a 15>14
b) TAK ponieważ 5,5+4*2=5,5+8=13,5 15>13,5
c) Na każdym kwadracie możemy opisać okrąg, promień okręgu opisanego na kwadracie jest równy połowie przekątnej tego kwadratu a zatem tak ponieważ:
r=15/2
r=7,5
7,5>6
Zadanie 2
P=πr²
P=3,14*6²
P=3,14*36
P=113,04

6-4=2
r=2

P=πr²
P=3,14*2
P=3,14*4
P=12,56

P=113,04-12,56=100,48

Odp.Pole koncowe wynosi 100,48cm²

LICZE NA MAX PKT ZA ZADANIE Z GÓRY DZIEKi
1 5 1