1)Na bezpieczniku automatycznym znajduje się napis "220 V, 6A". Oznacza to, że największa moc prądu płynącego przez wszystkie urządzenia włączone do sieci nie może byc większa niż:

a)1320 W
b)13,2 kW
c)13 200 W
d) 132 kW

2)Grzałka o mocy 0,5 kW ogrzewała wodę przez 1 minutę. Ile energii elektrycznej pobrała w tym czasie?

a)30 kJ
b)500 J
c)0,5 J
d)3 kJ

Bardzo proszę o odpowiedzi, najlepiej z działaniami, żebym wiedział, że są dobrze. Powiem jeszcze, że są to dwa zadania, które są na teście z "prądu elektrycznego" z klasy trzeciej gimnazjum. Więc wy też na tym skorzystacie jeżeli jesteście w trzeciej klasie xD.

2

Odpowiedzi

2009-12-15T20:09:16+01:00
1 A P= W/T= U*I=1320 W
2 D P=W/T W=PT=0,5kW*60s= 3kW
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T20:14:25+01:00
1) Moc liczymy
U - napiecie
I - natezenie
P= U * I = 220*6 = 1320 W
odp A

2) Q= P*t = 500*60 =30000J=30kJ
odp A

t - czas

Kolega u gory cos z mnozeniem ma na bakier :)