1. Cenę towaru obniżono o 1/6. Oblicz cenę towaru po obniżce, jeśli cena zmalała o 2,10zł

2. Książka Agnieszki ma 369 stron. Pierwszego dnia przeczytała 1/9 książki, a drugiego cwierc pozostałej części. jaka czesc książki pozostała Agnieszce do przeczytania?

3.W parku rośnie 180 drzew. 0,15 drzew to brzozy. Reszta to dęby, a 2/9 drzew to brzozy. Reszta drzew to klony. Ile klonów rośnie w parku?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T20:14:31+01:00
1 .

2,10 × 6 = 12,6
12,6 - 2,10 = 10,5

2.

369 × 1/9 = 41
369 - 41 = 328
328 × 3/4 = 246
328 - 246 = 82

3. Chyba źle przepisałeś pytanie.
18 4 18
2009-12-15T20:15:55+01:00
1. Cenę towaru obniżono o 1/6. Oblicz cenę towaru po obniżce, jeśli cena zmalała o 2,10zł

x- cena towaru
1/6x=2,1
x=12,6
12,6-2,1 =10,5
Cena towaru przed obniżką to 12,60 zł, a po obniżce 10,50 zł.

2. Książka Agnieszki ma 369 stron. Pierwszego dnia przeczytała 1/9 książki, a drugiego cwierc pozostałej części. jaka czesc książki pozostała Agnieszce do przeczytania?

1/9 *369=41 przeczytała pierwszego dnia
369-41=328 pozostało do przeczytania
1/4 * 328=82 przeczytała drugiego dnia
369-41-82=246

Agnieszce pozostało do przeczytania 246 stron

3.W parku rośnie 180 drzew. 0,15 drzew to brzozy. Reszta to dęby, a 2/9 drzew to brzozy. Reszta drzew to klony. Ile klonów rośnie w parku?

0,15 *180=27 jest brzuz

dalej to chyba treść zadania jest pomylona
7 4 7