Odpowiedzi

2009-12-15T20:12:47+01:00
Z definicji rozpuszczalności wiemy że 10% roztwór to taki w którym w 100g roztworu znajduje się 90g wody i 10 g substancji a zatem z proporcji

100g roztworu-10g substancji
150g roztworu - xg substancji

x=15g
2009-12-15T20:14:26+01:00
Cp=ms*100%/mr
mr=150g
Cp=10%
ms=Cp*mr/100% = 15g
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T20:15:37+01:00
Dane:
mr=150g
Cp=10%

ms=? Cp=ms*100%/mr
Cp*mr=ms*100%

ms=Cp*mr/100%
ms=10*150/100=15g