Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-10T16:11:37+02:00
Oznakami schyłku średniowiecza na pewno były "łapówki" dawane księżą, za np. rozgrzeszenie, przez to kościół tracił autorytet.
Dalszymi powodami, przez, które upadło rycerstwo jest na pewno postęp techniczny. Nie liczyła się wytrzymałość, a szybkość danej jednostki, a zbroje były bardzo ciężkie...
Bardzo dużą zmianę zaszły miasta, osadzało się tam wiele ludzi, głównie rzemieślnicy i kupcy. Dużo uczonych i polityków mieszkało w miastach, a do tego życie w takim mieście było na pewno dużo łatwiejsze.
2009-09-10T16:16:40+02:00
A)
-znaczny rozwuj techniki
-puste pola uprawne,które zamieniono na pastwiska i chodowanie owiec
b)
-obojetność koscioła na ludzkie nieszczęścia
-kapłani tak samo jak inni ludzie umierali na dżumę.Miało to wpływ na zmianę spojrzenia na Kościuł.Ludzie przestali widzieć w nim autorytet.


Myśle że pomogłem:\