Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T20:30:50+01:00
Y=2x-5
y=2x+b
5=2*1+b
-b=-5+2
-b=-3 |*(-1)
b=3

y=2x+3
Odp. y=2x+3

LICZE NA MAX ZA ZADANIE Z GÓRY DZIEKi
2009-12-15T20:53:02+01:00
Y=2x-5

Dane:
a=2
b=-5

A(x,y)=( 1,5 )

Aby funkcja była równoległa do danej funkcji musi posiadać ona taki sam współczynnik kierunkowy a

y=ax+b
a=2

podstawiamy dane punktu przez który ma przechodzić prosta prostopadła

5=2*1+b
b=3

y=2x+3 - wykres funkcji prostopadłej do funkcji y=2x-5 przechodzący przez punkt A=( 1,5 )
2 4 2