Końce wskazówek zegara na wieży ratuszowej są oddalone od środka tarczy o 1 m i 1,5 m . Jaką drogę w ciągu godziny pokonuje koniec wkazówki minutowej, a jaką koniec wskazowki godziowej ?
Jest to zadanie z temmatu "Koła i okręgi " bardzo potrzebne !!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T20:25:26+01:00
To proste
2*3,14*1,5=3,14*3=9,42m -Taki dystans pokona dłuzsza wskazówka
2*3,14*1/12=2*3,14/12=6,28/12≈0,52 -Czyli liczmy ze 0,5m Taki dystans pokona krótsza wskazówka (godzinowa)
Licze na max za odpowiedz z góry dzieki ;PP
1 5 1
2009-12-15T20:33:36+01:00
Wskazówka godzinowa w ciągu godziny 1/12 obwodu okręgu o promieniu 1 m.

L=2πr
L=2π*1/12
L=2π/12
L=π/6
L≈0,53 m

wskazówka minutowa w ciągu godziny cały obwód okręgu o promieniu 1,5 m.

L=2πr
L=2π*1,5
L≈9,42 m
1 5 1