Dany trapez równoramienny o dłuższej podstawie równej 7 cm, wysokości o 4 cm krótszej od tej podstawy i polu równym 12 cm².
Oblicz długość krótszej podstawy trapezu. Narysuj ten trapez oraz dowolny trójkąt o takim samym polu.

Proszę o pomoc ;]

3

Odpowiedzi

2009-12-15T20:27:13+01:00
Narysować nie narysuje, ale rozwiążę;)

P = 1/2(a+b) x h

a= 7cm
h= a -4= 3cm
P= 12 cm2
b= ?

1/2(a +b) x h= P /x2
ah + bh = 2P
bh = 2P - ah /:h
b = (2p - ah) : h
b= (24cm2 - 21cm2) : 3cm
b= 1cm


Pole trójkąta: P = 1/2a x h

5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T20:26:41+01:00
Dany trapez równoramienny o dłuższej podstawie równej 7 cm, wysokości o 4 cm krótszej od tej podstawy i polu równym 12 cm².
Oblicz długość krótszej podstawy trapezu. Narysuj ten trapez oraz dowolny trójkąt o takim samym polu.

a=7cm
h=7-4=3cm

P=1/2 (a+b) h
12=1/2 (7+b)3 /x2
24=(7+b)3
24=21+3b
3b=3
b=1

26 4 26
2009-12-15T20:28:14+01:00
X - krótsza podstawa

[(7+x)3]:2=12
(21+3x):2=12 /*2
21+3x=24
3x=24-21
3x=3
x=1

czyli rysujesz trapez o podstawach 1 i 7 i wysokości 4, trójkąt może mieć np. podstawę 8 i wysokosć 4.
4 4 4