Odpowiedzi

2009-12-15T20:31:04+01:00
W układzie SI ciężar właściwy wyraża się w N/m3 (niutonach na metr sześcienny), co oznacza, że ciężar właściwy jest liczbą mówiącą o tym ile niutonów waży 1 metr sześcienny substancji.
Ciężar właściwy jest miarą ciężkości cieczy. Woda destylowana ma określony ciężar 1.000 w temperaturze 15°C i jest wykorzystywany jako punkt odniesienia.
Ciężar właściwy wody wynosi:
γwody = 9810 N/m3
1 litr wody = 1kg = 9,81N
1Pa = 1N/m2
F = 1cm2 wody = 0,00981N
N = hxF = 10x0,00981N
N = 0,0981N
P = 0,0981N/cm2 = 981Pa
Odp. Na dno naczynia o wysokości 10 cm woda wywiera ciśnienie 981 Pa.
1 5 1
2009-12-15T20:31:49+01:00
W układzie SI ciężar właściwy wyraża się w N/m3 , co oznacza, że ciężar właściwy jest liczbą mówiącą o tym ile niutonów waży 1 metr sześcienny substancji.
Ciężar właściwy jest miarą ciężkości cieczy. Woda destylowana ma określony ciężar 1.000 w temperaturze 15°C i jest wykorzystywany jako punkt odniesienia.

Ciężar właściwy wody wynosi:
γwody = 9810 N/m3
1 litr wody = 1kg = 9,81N
1Pa = 1N/m2
F = 1cm2 wody = 0,00981N
N = hxF = 10x0,00981N
N = 0,0981N
P = 0,0981N/cm2 = 981Pa
Odp. Na dno naczynia o wysokości 10 cm woda wywiera ciśnienie 981
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T20:35:00+01:00
P=ρ*g*h

ρ- gęstość cieczy (inaczej zwana RO)
g- przyspieszenie ziemskie 10 m/s^2
h- wysokość naczynia = 10 cm = 0.1m

ro wody ≈ 1000 kg/m^3

P= 1000 kg/m^3 * 10 m/s^2 * 0.1m = 1000 kg/m*s^2 = 1000 Pa =
10 hPa


#edit o boże, 2 osoby na górze skopiowały tekst z innej strony który jest w pełni źle zrobiony... http://zapytaj.com.pl/Category/006,002/2,37589,Jakie_cisnienie_wywiera_woda_na_dno_naczynia_o_wysokosci_10_cm_wypelnionego_po_brzegi.html

stąd wzięli kopię zadania < żal panowie, żal...