Pewine chłopak zapytany o swój wiek odparł:
- Dwadzieścia latek temu moja babcia była dwa razy starsza od mojej mamy. Dziś moja babcia ma dwa razy tyle lat ile miała moja mama w dni, gdy ja się urodziłem.
Ile lat ma ten chłopak?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-10T16:42:12+02:00
Dwadzieścia lat temu
x-20 wiek mamy
2(x-20)=2x-40 wiek babci
y-wiek mamy gdy się urodziłeś
dziś
x-wiek mamy
2x-40+20=2x-20 wiek babci
2y-wiek babci

2y=2x-20
y=x-10 czyli wiek mamy gdy się urodziłeś to jej wiek obecny minus dziesięć lat, czyli urodziłeś się 10 lat temu.
  • Użytkownik Zadane
2009-09-10T18:29:26+02:00
20 lat temu:
x-20 wiek mamy
2(x-20)=2x-40 wiek babci

y-wiek mamy gdy się urodziłeś

dziś
x-wiek mamy
2x-40+20=2x-20 wiek babci
2y-wiek babci

2y=2x-20
y=x-10 czyli wiek mamy gdy się urodziłeś to jej wiek obecny minus dziesięć lat, czyli 10 lat