To jest układ równań tylko nie mogłam tej klamerki wstawic byłabym wdzięczna za jak najszybsze rozwiązanie powinno z tego wyjść
x= -18/19
y=-6/19
takie są odpowiedzi w podręczniku ale mi zadnym sposobem nie chce to wyjść :(

5(x-3y)=-7(3y-x)
-3(z=4)=2(3-5y)=0

2

Odpowiedzi

2009-12-15T20:47:11+01:00

5(x-3y)=-7(3y-x)
-3(x+4)=-2(3-5y)

5x - 15y=-21+7x
-3x-12=-6+10y

6y=2x
-3x-6-10y=0

3y=x
-9y+6-10y=0

3y=x
-19y=-6

y=6/19
x=18/19

byłoby łatwiej gdybyś dobrze przepisała przykład z tego co się domyśliłam i policzyłam wychodzi bez '-'

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T20:54:15+01:00
5(x-3y)=-7(3y-x)
-3(x+4)=-2(3-5y)

5x-15y=-21y+7x
-3x-12=-6+10y

-2x=-6y
-3x-10y=6

x=3y
-9y-10y=6

x=3y
-19y=-6

y=6/19

x=3*6/19
x=18/19

nie wiem za bardzo jak ułożone jest to równianie, bo znaki są pomylone w niektórych miejscach. ale dziwne to równanie jest ogólnie xD