Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-10T16:34:09+02:00
Kość jest giętka po moczeniu w occie, bo traci sole mineralne które nadają kości twardość i kruchość, a zostaje sama osseina. A w przypadku palonej kości to wypala z niej się osseina, która nadaje jej giętkość i zostają w niej sole mineralne, które się kruszą.

Także, wszystko zależy od osseiny i soli mineralnych ;)
2009-09-10T16:34:17+02:00
W pierwszym przypadku z miękką kością, w occie traci sole mineralne które nadają kości twardość i kruchość a zostaje sama osseina. A w przypadku kruchej kości to wypala z niej się osseina która nadaje jej giętkość i zostają w niej sole mineralne. mam nadzieje, że pomogłam ;)
2009-09-10T16:36:13+02:00
Kwas octowy powoduje usunięcie z kości soli wapnia i fosforu (substancje mineralne), które nadają jej sztywności, natomiast ogień, a co za tym idzie wysoka temperatura powoduje usunięcie związków organicznych (osseina) przez co kość traci sprężystość.