Odpowiedzi

2009-12-15T20:41:25+01:00
1. TARTUFFE:

o osoba posiadająca urok osobisty
o umiejętność przekonywania tupetem
o bezwzględny, uparty, bezkrytyczny
o podstawową jego cechą jest obłuda
o fałszywiec
o rozbija rodzinę i doprowadza Orgona do nędzy
o potrafi wybrać osoby, które ulegają jego wpływowi, a do pozostałych (np. Marianna, Damis) nabiera wrogiego nastawienia
o udaje osobę pobożną, dba o szczegóły, drobiazgi, detale
o żarliwy świętoszek, zachowuje prostotę, zna umiar
o ciągle odwołuje się do religii, prawi kazania
o hipokryta
o gdy nawet Orgon denerwuje się na Tartuffe i traci do niech zaufanie, ten zrzuca swą maskę i odsłania prawdziwe oblicze

2. ORGON:

o osoba bardzo naiwna, łatwowierna
o pochopnie podejmująca decyzje
o jest w stanie siłą unieszczęśliwić swoją rodzinę w imię dobra świętoszka
o twardy, nieugięty
o nie daje sobie nic wmówić
o ma konkretne cele i zamiary i nie zamierza ich pod żadnym względem zmienić
o podatny na sugestie
o bezmyślny
o zaślepiony fałszywym urokiem Tartuffe
o bezwzględny i okrutny wobec bliskich
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T20:42:22+01:00
TARTUFFE:
*obłuda
*fałszywiec
*udaje osobę pobożną
*rozbija rodzinę i doprowadza Orgona do nędzy
*hipokryta

OGRON :
*Naiwny
*Łatwowierny
*bezmyślny
*bezwzględny
*okrutny

ELMIRA :
*uwielbia się stroić
*troskliwa
*wyrozumiała
*cierpliwa
*chorowit