Jak wiesz środek owadobójczy DDT , stosowany po 2 wojnie światowej do ochrony roślin , kumulował się w ciałach organizmów . Ułóż łańcuch pokarmowe z wymienionych organizmów roślinnych i zwierzęcych ( lis , plankton roślinny , biedronka , mysz , ziemniak , kryl , mszyce , wąż , myszołów , zboże , stonka , brzoza , foka , bażant , łosoś , sikora , jastrząb , orka . W każdym podkreśl ten organizm w którym kumuluje się największa ilość DDT. Wyjaśnij jednym zdaniem , dlaczego tak się dzieje .

MIEJSCE NA ŁAŃCUCH :



WYJAŚNIENIE :


Dużo tych punktów zbierałam , specjalnie dla tego zadania . Proszę o rozwiązanie . ;)

3

Odpowiedzi

2009-12-15T20:48:30+01:00
Rusałka pawik-żaba trawna-ryjówka aksamitna-łasica ma w sobie najwięcej ddt
ryjówka aksamitna-zimorodek-gronostaj ma w sobie najwięcej ddt
rusałka pawik-jaszczurka zwinka-gronostaj ma w sobie najwięcej ddt
padalec zwyczajny-dzięcioł duży-łasica ma w sobie najwięcej ddt

dzieje się tak gdyż zwierzęta roślinożerne zjadają pokarm opryskany tym środkiem kumulują DDT w swoim ciele bo nie zostaje on wydalany.Z kolei same są zjadane przez zwierzęta mięsożerne.W taki sposób przekazują DDT skumulowany w swoim organizmie kolejnym ogniwom łańcucha pokarmowego.

To już było...
8 3 8
2009-12-15T22:23:19+01:00
Rusałka pawik-żaba trawna-ryjówka aksamitna-łasica ma w sobie najwięcej ddt
ryjówka aksamitna-zimorodek-gronostaj ma w sobie najwięcej ddt
rusałka pawik-jaszczurka zwinka-gronostaj ma w sobie najwięcej ddt
padalec zwyczajny-dzięcioł duży-łasica ma w sobie najwięcej ddt
mam nadzieje ze to to
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T22:47:12+01:00
1) plankton roślinny , kryl , łosoś foka, orka
2) zboże, mszyce , biedronka, mysz, myszołów
3) ziemniak, stonka, bażant, lis
4) brzoza, sikora, wąż, jastrząb

Najwięcej DDT kumuluje się w ostatnim ogniwie łańcucha pokarmowego bo razem z ofiarem i pokarmem zjada zgromadzone w nim pokłady środka ochronnego. W naszym przypadku są to: orka, myszołów, lis i jastrząb
19 2 19