Odpowiedzi

2009-12-15T20:51:46+01:00

Graniastosłup - wielościan, którego dwie ściany ( zwane
podstawami ) są przystającymi wielokątami
leżącymi w płaszczyznach równoległych,
a pozostałe ściany są równoległobokami
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-15T20:55:43+01:00
Graniastosłupy

Graniastosłup - wielościan, którego dwie ściany ( zwane
podstawami ) są przystającymi wielokątami leżącymi w płaszczyznach równoległych, a pozostałe ściany są równoległobokami

* Rodzaje graniastosłupów

Graniastosłup prosty - graniastosłup w którym krawędzie boczne są prostopadłe do podstaw.


Graniastosłup pochyły - graniastosłup w którym krawędzie boczne nie są prostopadłe do podstawy.


Prostopadłościan - graniastosłup w którym wszystkie ściany są prostokątami


Graniastosłup prawidłowy - graniastosłup prosty, którego podstawa jest wielokąt foremny.


* Wzory

Wzór na objętość graniastosłupa

V = Pp*H Pp - pole podstawy graniastosłupa
H - wysokość graniastosłupa

Wzór na pole całkowite graniastosłupa

Pc = 2Pp + Pb Pp - pole podstawy graniastosłupa
Pb - pole ścian bocznych graniastosłupa

Mam nadzieję, że pomołam..xdd