Pani jola kupiła 1 kg pomidorów ,0,4 kg ogórków i cebulę która ważyła 0,1 kg.Z produktów tych zrobiła sałatkę,dodając 2 jajka ugotowane na twardo.Jajka ważyły razem 0,2 kg.Czy woda stanowi więcej,czy mniej niż 0,9 masy sałatki

dane :rodzaj żywności-jaka częśc masy stanowi woda
pomidor-0,93
ogórek-0,95
cebula-0,86
jajko na twardo-0,72
czyli masa wody stanowi:0,93*1+0,4*0,95+0,1*0,86+0,2*0,72=1,54 masa wody
masa produktów 1+0,4+0,1+0,2=1,7
Jak wyliczyć 0,9 masy sałatki

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-10T16:53:41+02:00
Należy masę ważyw pomnożyć prze 0,9
1,7*0,9=1,53[kg]
i porównać z masą wody w produktach
1,53<1,54
Wnioskujemy z tego że masa wody stanowi więcej niż 90% sałatki
1 5 1
2009-09-10T16:53:46+02:00
Masa wody 0,93×1+0,4×0,95+0,1×0,86+0,2×0,72=1,54
masa produktów 1+0,4+0,1+0,2=1,7

1,7 - 1
1,54 - x

x= 1.54 × 1 ÷ 1.7
x = 1.54 ÷ 1.7
x = 0.9058

Czyli masa wody stanowi więcej niż 0.9 masy produktów...
1 5 1