Odpowiedzi

2009-12-15T21:09:29+01:00
X^5-x^4-5x^3+5x^2+6x-6=0
5x-4x-15x+10x+6x-6=0
2x=6
x=3

2)x^5-4x^3+x^2-4=0
5x-12x+2x-4=0
5x=4
x=4/5
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T21:24:11+01:00
1)x^5-x^4-5x^3+5x^2+6x-6=0
x^4(x-1)-5x^2(x-1)+6(x-1)=0
(x^4-5x^2+6)(x-1)=0 <- x=1
z=x^2
z^2-5z+6=0
Δ=5^2-4*6=25-24=1
√Δ=1
x1=(5-1)/2=2
x2=(5+1)/2=3
x3=1

2)x^5-4x^3+x^2-4=0
x³(x²-4)+1(x²-4)=0
(x³+1)(x²-4)=0
x=-1 x=2 lub x=-2