Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-15T21:06:10+01:00
2.Na terytorium Polski dotychczas wpisano 11 zabytków na listę światowego dziedzictwa kulturowego i naturalnego UNESCO. Są to:
Stare Miasto w Krakowie z Wawelem i dzielnicą Kazimierz (wpisany w 1978 r.)
Kopalnia soli w Wieliczce (1978 r.)
Białowieski Park Narodowy (1979 r.)
Obozy zagłady Auschwitz -Birkenau (1979 r.)
Stare Miasto w Warszawie (1980 r.)
Stare Miasto w Zamościu (1992 r.)
Zespół staromiejski w Toruniu (1997 r.)
Zamek krzyżacki w Malborku (1997 r.)
Zespół architektoniczny i krajobrazowy w Kalwarii Zebrzydowskiej (1999 r.)
Kościoły Pokoju w Jaworze i Świdnicy
Kościoły drewniane Małopolski(2003)

Wszystkie wymienione te zespoły mają najwyższy stopień atrakcyjności turystycznej. Większość z nich ma status Pomnika Historii (Kraków, Malbork, Toruń, Wieliczka, Warszawa, Zamość), a Białowieski Park Narodowy jest zaliczony w poczet Międzynarodowych Rezerwatów Biosfery.
2009-12-15T21:06:33+01:00
Napewno wszystkie anfiteatry i teatry
a do dziedzictwa zabytki np kościół w rudzienicach