Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T21:15:31+01:00
1rozbiur Polski to 1772rok
2rozbiur Polski to1792rok dokładnie 25 październik
3rozbiur Polski to1795rok dokładnie 25 październik
2009-12-15T21:17:10+01:00
Zboje powstanie ro insurkcja
W 1794 na rynku krakowskim ogloszona akt insurkcji w ktorej zapowiedzano walke o wolnosc ojczyzny. Kosciuszko na czele 4 tys. zolnierzy wyruszyl w kierunku warszawy. POd Racławicami doszlo do bitwy, w ktorej polskie sily pokonaly przewazajaca armie Rosjan. w boju zasluzyli sie kosinierzy - chlopi uzbrojeni w kosy . Aby apewnic bytchlopów Kościuszko w miejscowosci połaniec
tzw. uniwersał połaniecki ktory mial zniesc poddanstwo chlopów