Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-15T21:11:09+01:00
Pracodawcy oczekują od kandydatów do pracy następujących umiejętności:
* Nawiązywania współpracy
* Dobrej komunikacji
* Przejawiania inicjatywy
* Motywacji
* Dużej decyzyjności
* Znajomości języków obcych
* Szeroko rozumianej kreatywności.
Większość pytań zadawanych w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej dotyczy sytuacji zawodowej kandydata. Doświadczenie pokazuje, że stosunkowo rzadko pracodawcy analizują sytuację rodzinną kandydata. Robią to przeważnie tylko wtedy gdy może mieć ona duży wpływ na pracę zawodową (konieczność częstych wyjazdów, praca w delegacjach itp.). Praktyka pokazuje również, że pracodawcy nie zadają kandydatom pytań dotyczących ich światopoglądu, poglądów politycznych, społecznych czy religijnych. Może się natomiast zdarzyć, że w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej zadawane będą pytania dotyczące zainteresowań, czy planów zawodowych i życiowych.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T21:35:42+01:00
Pracodawca jak i każdy z nas wolałby mieć do czynienia z ludźmi godnymi zaufania. Takimi którzy są gotowi poświecić czas dla dobra firmy, nie zależnie od sytuacji. Liczy się także szczerość, bo kiedy zawiedziemy swojego szefa, to jeśli przyznamy mu się do własnej winy, on spojrzy na sytuację z przymrużeniem oka. Nie w każdej firmie jest pracodawca, z którym łatwo można nawiązać kontakt, jednak pracownik powinien się starać. Myślę że jeśli któryś z nas, miałby wybierać miedzy pracownikiem szczerym, lojalnym i takim który stara się wszystko dokładnie robić, a pracownikiem który obija się w pracy oraz nie interesuje się tym czym powinien, byle tylko wysiedzieć dane godziny w pracy i iść do domu, to każdy z nas wybrałby tego, który docenia pracę własną jak i innych. Już przy rozmowie o pracę, można zauważyć, czy pracownik będzie godnym posady czy też nie. Uważam, że pracodawcy nie szukają ludzi którzy chcą zarobić a nie nie narobić, tylko szukają takich którzy w pracę wkładają cały swój wysiłek. Pracownik musi również umieć nawiązywać znajomości z innymi ludźmi. Nawet czasami potrzebne jest pozytywne podejście do pracy. Myślę, że pracownik powinien umieć przynajmniej jeden język obcy, oczywiście nie do każdej pracy jest on potrzebny.

myślę,że trochę pomogłam. :)