Oblicz pole prostokąta o wymiarach :
a) 2m x 7 dm
b) 3cm x 8 km
c) 5 dm x 4mm
d)6km x 30 dm
e) 1 dm x 160 cm
f) 2m x 10 mm
Prosze o pełne zadania a nie tylko odpowiedzi, bo odpowiedzi mam, najgorsze to, że w ogóle nie wiem jak to robić więc jeszcze małe może tłumaczonko : ) ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T21:11:44+01:00
Trzeba pamiętać o jednostkach (w nawiasach podaję, jak je należy przeliczać)

a) 2m x 7 dm = .....(1 m = 10 dm)
= 2 * 10 dm * 7 dm =
= 20dm * 7 dm = 140 dm²

b) 3cm x 8 km = .....(1km = 1000m = 1000 * 100cm)
= 3cm * 8 * 1000 * 100cm =
= 3cm * 800000cm = 2400000cm²

c) 5 dm x 4mm = .....(1dm = 10cm = 10 * 10 mm)
= 5 * 10 * 10mm * 4mm =
= 500mm * 4mm = 2000 mm²

d)6km x 30 dm = .....(1 km = 1000m = 1000 * 10 dm)
= 6 * 1000 * 10dm * 30dm =
= 60000dm * 30 dm = 1800000dm²


e) 1 dm x 160 cm = .....(1dm = 10cm)
= 10cm * 160cm = 1600 cm²


f) 2m x 10 mm = .....(1m = 100cm = 100 * 10 mm)
= 2 * 100 * 10 mm * 10 mm =
= 2000mm * 10mm = 20000mm²
2009-12-15T21:13:30+01:00
Musisz po prostu zamienić jednostki na jednakowe
1m=10dm=100cm=1000mm
a)2m*7dm=2m*0,7m=1,4m²
b)3cm*8km=0,03m*8000m=240m²
c)5dm*4mm=50cm*0,4cm=20cm²
d)6km*30dm=6000m*3m=18000m²
e)1dm*160cm=1dm*16dm=16dm²
f)2m*10mm=200cm*1cm=200cm²