Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-15T21:14:14+01:00
Człowieka nie można do końca zrozumieć bez Chrystusa. A raczej - człowiek nie może siebie sam zrozumieć bez Chrystusa. Nie może zrozumieć ani kim jest, ani jaka jest jego właściwa godność, ani jakie jest jego powołanie i ostateczne przeznaczenie. Nie można tego wszystkiego zrozumieć bez Chrystusa"
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T21:15:46+01:00
To znaczy, że aby zrozumieć człowieka trzeba upodobnić się do Chrystusa, działać tak jak on. On potrafił zrozumieć każdego człowieka, o czym opowiadają przypowieści. Jeśli nie nosisz Chrystusa w sercu, drugiego człowieka na pewno do końca nie zrozumiesz.
2009-12-16T01:53:31+01:00
Według mnie chodzi o to że Chrystus otwiera nam oczy na wieksża prawde o swiecie, dzięki niemu dostrzegamy rzeczy niewidoczne dla nas jeśli nie jesteśmy z nim pogodzeni. To on pomaga nam dostrzec to jakim naprawde jest dany człowiek, i pomaga nam znaleźć sposób aby pomóć mu,jeśli tego potrzebuje. Bez Jezusa człowiek nie może praktycznie nic zrobić w kontakcie z innymi, nie jest w stanie ani im pomóc ani ich zrozumieć.