Oczy są ogień, czoło jest zwierciadłem,

Włos złotem, perłą ząb, płeć mlekiem zsiadłem,

Usta koralem, purpurą jagody,

Póki mi, panno, dotrzymujesz zgody.

Jak się zwadzimy - jagody są trądem,

Usta czeluścią, płeć blejwasem bladem,

Ząb szkap ią kością, włosy pajęczyną,

Czoło maglownią, a oczy perzyną.

Środki stylistyczne.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-15T21:21:58+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T21:23:58+01:00
Porównania-Oczy są ogień
apostrofa (bezposredni zwrot do adresata)-Póki mi, panno
epitet- płeć blejwasem bladem

i tyle:)