Odpowiedzi

2009-12-15T21:22:50+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T21:24:33+01:00
Trapez ma 4 kąty rozwarte są 2
90 + 40 = 130
130 razy 2 =260
360 - 260 = 100
100 podzielic na 2 = 50
130 , 130 , 50 , 50 :P
11 1 11
2009-12-15T22:47:48+01:00
Trapez prostokątny ma kąty:2 proste(90°),kąt rozwarty i ostry.

360°-(2•90°)=180°
Kąt rozwarty-40% większy od kąta ostrego=x+40%x=140%x
Kąt ostry-x=100%x
100%x+140%x=240%x
240%x=180°

x=180°:240%
x=180°•10/24=75°

75°•140%=75°•14/10=105°

Odp.:Kąt rozwarty ma 105°, a ostry 75°.
2 4 2