Prostokąt o wymiarach 4cm i 2,5 cm jest planem działki budowlanej w skali 1:1000.
a) Oblicz pole tej działki
b) Ile metrów bieżących siatki potrzeba na ogrodzenia tej działki, jeżeli na działce jest brama o szerokości 2m i dwie furtki o szerokości 1m każda?
c) 25% działki zajmuje sad, a 10%- ogródek warzywny.
Oblicz, ile m² zajmuje sad, a ile ogródek warzywny.
(wszystko w metrach i uwzględniając skalę )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T21:33:06+01:00
1cm to 10 m w rzeczywistości
czyli 4 cm to 40 m
2.5 cm to 25 m
40m×25m=1000m²

b)40m×2+25m×2-2-2=80+50-4=126m

C)25%×1000m²=250m²sad
10%×1000m²=100m² ogródek
1 5 1
2009-12-15T21:43:22+01:00
A.) P = a×b = 4 × 2,5 = 10 cm²
1cm - 10m
1 cm² - 100m²
10 cm² - 10000m²
Pole rzeczywiste wynosi 10000m².
b.) Ob = 2a+2b = 13 cm
1 cm - 10m
13cm - 130m
130 - 2 -2 = 126m siatki
c.) 25% × 10000 = 0,25 × 10000 = 2500m²
10% × 10000 = 0,1 × 10000 = 1000m²