1. Zaznacz nazwe zwiazku chemicznego o wzorze CaSO4
A)Alabaster
B) Gips Palony
C) anhydryt
D) Gips Krystaliczny
2. podkresl rownianie reakcji gaszenia wapna palonego
a) (caco4)2 * h2o + 3h20 -> 2(caso4*2h2o)
b) cao + h2o -> ca(oh)2
c) 2(caso4 * 2h2o) --> (caso4)2 * h20 + 3h2o
d) cacp3 --> cao + co2
3.Zaznacz wzor substancji ktora sie wydziela w procesie twardnienia zaprawy wapiennej
a) co2
b) cao
c) h2o
d) ca(oh)2
4. Wybierz i podkresl atomy wystepujace w kalcycie
a) c,o,ca
b) o,ca
c) o,ca,s
d) o,si
5.Mosiadz to stop:
a) miedzi z cyna b) miedzi z cynkiem c) zelaza z weglem d) zelaza z chromem
6. zaznacz nazwe procesu lub reakcji chemicznej w ktorej wyniku nie mozna otrzymac czystego metalu
a) utlenianie i redukcja
b) dysocjacja jonowa
c) aluminotermia
d) elektroliza
7 Glin pod wplywem powietrza pokrywa sie warstwa tlenku glinu zaznacz co powoduje ten proces
a) korozje metalu
b) przyspieszenie reakcji glinu z kwasami
c) pasywacje metalu
d) przyspieszenie reakcji utleniania glinu
8. Zaznacz grupe substancji ktore zaliczamy do surowcow mineralnych
a) wegiel ropa naftowa gaz ziemny
b) rudy metali wapien sol kamienna
c) gaz ziemny sol kamienna rudy metali
d) substancje z grupy A B i C
9. zaznacz grupe substancji otrzymywanych w procesie destylacji ropy naftowej
a)gaz koskowniczy smola pogazowa koks woda pogazowa
b) torf antacyt anhydryt asfalt
c) gaz rafineryjny nafta benzyna mazut
d)gaz ziemny gaz koksowniczy gaz rafineryjny benzyna
10. podkresl grupe substancje ktore zaliczamy do wegli kopalnych
a) wegiel kamienny diament wegiel brunatny
b) grafit wegiel kamienny koks
c)wegiel brunatny wegiel kamienny torf
d)grafit diament fulereny

Tylko proszę nie strzelać...muszę mieć to na 100 % poprawnie! i bajlepiej na teraz :)

2

Odpowiedzi

2009-12-15T21:50:17+01:00
1.c
2.b
3.c
5.b
6.a
7.d
8.d
9.c
10.d
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T22:01:01+01:00
1. Zaznacz nazwe zwiazku chemicznego o wzorze CaSO4
C) anhydryt

2. podkresl rownianie reakcji gaszenia wapna palonego
b) cao + h2o -> ca(oh)2

3.Zaznacz wzor substancji ktora sie wydziela w procesie twardnienia zaprawy wapiennej
c) h2o

4. Wybierz i podkresl atomy wystepujace w kalcycie
a) c,o,ca

5.Mosiadz to stop:
b) miedzi z cynkiem

6. zaznacz nazwe procesu lub reakcji chemicznej w ktorej wyniku nie mozna otrzymac czystego metalu
b) dysocjacja jonowa

7 Glin pod wplywem powietrza pokrywa sie warstwa tlenku glinu zaznacz co powoduje ten proces
c) pasywacje metalu

8. Zaznacz grupe substancji ktore zaliczamy do surowcow mineralnych
a) wegiel ropa naftowa gaz ziemny

9. zaznacz grupe substancji otrzymywanych w procesie destylacji ropy naftowej
c) gaz rafineryjny nafta benzyna mazut

10. podkresl grupe substancje ktore zaliczamy do wegli kopalnych
c)wegiel brunatny wegiel kamienny torf


na 100% dobrze..wiem bo siostra studiuje chemię :)
1 5 1