Potrzebuję pilnie! Dam naj!!!

to jest zadanie 5/114 z Matematyka 3 z plusem Nowa wersja
Narysuj dowolny czworokąt oraz czworokąt do niego symetryczny względem:
a) jednego z wierzchołków
b) punktu przecięcia przekątnych

O co chodzi z tą symetrią względem punktu?Jak mam odbić te punkty? Wiem, ze cyrklem, ale nie radzę sobie właśnie z tym "względem punktu"

Pomóżcie proszę!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T21:32:41+01:00
Masz czworokąt i narysuj sobie gdzies kropke obok niego i dołóż linijke do 1 z wierzcholkow czworokata i do kropki i przeciagnij linie przedłuz jaza kropke i wbij nózke cyrkla w kropke i odmierz odległosc do tego wierzchołka a potem po przeciwnej stronie wierzchołka za kropkagdzie przeciagłes linie zaznacz punkt tam gdziełuk przetnie prosta jest twój wierzchołek zrób tak ze wszystkimi wierzchołkami ip ołacz je ze soba i otrzymasz symetralny czworokąt wzgledem punktu


LICZE NA MAX ZA ZADANIE ZE POMOGŁEM :D
7 4 7
2009-12-15T21:34:42+01:00
Względem punktu ..
najłatwiej Ci będzie poprowadzić proste (przerywaną linią) od każdego wierzchołka przez ten właśnie punkt. Później odmierzasz odległość od punktu do wierzchołka i kreślisz cyrklem tą odległość na prostej po przeciwnej stronie

a zadania :
a) ta prosta ma przechodzić przez jeden z wierzchołków (obojętnie który) wtedy bd trzeba znaleźć odbicie tylko 2 wierzchołków
b) rysujesz przekątne punkt przecięcia to punkt S (według niego masz odbić wielokąt) on powinien Ci się prawie pokryć

mam nadzieję że choć troszkę pomogłam :)
4 3 4