DAJE NAJ I 5 GWIAZDEK !!!! SZYBKO MACIE MALO CZASU !!!!!!!
Kąt przy podstawie trapezu równoramiennego ma miare 50* . Przekątna tego trapezu jest prostopadla do ramienia.
a)Jaką miare ma kat miedzy przekatna a podstwa trapezu ? (ODP 40* DAJCIE OBLICZENIA LUB UZASADNIENIA )
b)Jaką miare ma kat miedzy przekatna a drugim ramieniem trapezu? (ODP 10* lub 90* (gdy trapez jest równoległobokiem) DAJCIE OBLICZENIA LUB UZASADNIENIA)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T21:40:25+01:00
Suma kątów w trapezie to 360

a) suma miary 2 katow przy jednym ramieniu 180
180-50 = 130
suma katow w trojkacie to 180
180-90-50=40

b)
skoro równoramienny to katy 50,50,130,130
wiec zostaje nam 50-40=10
jesli wezmiemy pod uwage drugie ramie to 180-90=90
1 5 1
2009-12-15T21:44:43+01:00
A) kąt jaki tworzy przekątna z dolną podstawą ma miarę 40 stopni, bo przekatna + dolna podstawa+ ramię lewe=trójkąt prostokątny o kątach 90, 50 zatem trzeci kąt ma miarę 180-(90+50)=40 -bo suma katów w trójkacie to 180 stopni
b) kąt jaki tworzy przekatna z ramieniem prawym to 10 stopni, bo 50-40=10(trapez jest równoramienny więc przy dolnej podstawie ma kąty równe, a z zadania wiadomo, że mają miarę po 50 )
1 5 1