Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T21:38:51+01:00
1. Podaj wartość wyrażenia:
b) |4-a|+|2+a|, jeśli a∈(-2;4)

4-a >= 0 oraz 2+a >= 0, czyli
|4-a| + |2+a] = 4 - a + 2 + a = 6

c) |a-3|-|a+4|, jeśli a∈(3;+∞)
a-3 >= 0 oraz a+4 >= 0, czyli
|a-3|-|a+4| = a-3-(a+4) = a-3-a-4 = -7

d) |a+1|-|a+5|, jeśli a∈(-∞;-5)
a+1 <= 0 oraz a+5 <= 0, czyli
|a+1|-|a+5| = -a-1 -(-a-5) = -a-1+a+5 = -1+5 = 4

2. Oblicz:
|-π|= π
|2π-8|= 8 - 2π , (bo 2π < 8)
|√3-√7|= √7 - √3, (bo √7 > √3)
|1-√2|= √2 - 1, (bo √2 > 1)
3 5 3
2009-12-15T21:42:40+01:00
1. Podaj wartość wyrażenia:
b) |4-a|+|2+a|=4-a+2+a=6, jeśli a∈(-2;4)
c) |a-3|-|a+4|=a-3-a-4=-7, jeśli a∈(3;+∞)
d) |a+1|-|a+5|=-a-1+a+5=4, jeśli a∈(-∞;-5)

2. Oblicz:
|-π|=π
|2π-8|=8-2π
|√3-√7|=√7-√3
|1-√2|=√2-1
3 3 3
2009-12-15T21:54:43+01:00
1.
b) |4-a|+|2+a|=6,
c) |a-3|-|a+4|=-7,
d) |a+1|-|a+5|=-4,

2.
|-π|=π
|2π-8|=8-2π
|√3-√7|=√7-√3
|1-√2|=√2-1
2 4 2