1.Napisz ,dlaczego węgiel brunatny odgrywa małą rolę w produkcji energii elektrycznej na świecie.

2.Wymień przyczyny zmian poszczególnych form użytkowania ziemi w :
Chinach
Holandii
(użytkowanie ziemi:
-chiny:Użytki rolne 51% ,lasy 15%,nieużytki 34%
-holandia:Uż.rolne 50%,lasy 7%,nieużytki 43%)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T21:53:38+01:00
Węgiel brunatny jak wiesz pochodzi od rozłożonych kilka miliardów lat temu drzew iglastych wielkich lasów, jest od w procesie przetwórczym zaraz po drewnie
czyli proces jest taki:
drewno- torf-węgiel brunatny-węgiel kamienny
węgiel brunatny ma małą przewodność cieplną, większą ma kamienny, gdyż jest bardziej zbity i odpowiednio skrystalizowany, no więc przez to brunatnego się nie używa bo po prostu się nie opłaca, jest zbyt drogi na to aby go w takich ilościach spalać.

przyczyny zmian:
W Holandii przeważa rolnictwo ale tam są duże gospodarstwa które warto utrzymywać dzięki czemu jest tak duży procent przeznaczone na ten cel, ogólnie wszelkie czynniki zależą od ukształtowania terenu klimatu, itp
postaraj się czegoś takiego poszukać w różnych książkach i na stronach internetowych
np coś jest tu:
http://www.bryk.pl/s%C5%82owniki/s%C5%82ownik_geograficzny/90117-struktura_u%C5%BCytkowania_ziemi.html
2009-12-15T21:58:44+01:00
Węgiel brunatny odgrywa małą rolę w produkcji energii elektrycznej na świecie dlatego, że jest mniej kaloryczny niż węgiel kamienny. Oznacza to, że do wytworzenia tej samej ilości energii potrzeba więcej węgla brunatnego niż kamiennego. Ponadto węgirl brunatny jest kruchy i zawiera duże ilości wody.To sprawia, że jego transport jest nieopłacalny.