Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T22:00:26+01:00
V=100km/h
v=100*1000m/3600s=27 i 7/9 m/s
a=27 i 7/9:15s=1,(851)m/s^2
s=at²/2
s=1,(851)*15²/2=208 i 1/3m
Odp. Samochód przebył drogę 208 i 1/3m.
2 5 2
2009-12-15T22:02:37+01:00
Samochód rozpoczynał ruch od szybkości 0m/s. Po 15 sekundach osiągnął prędkość100km/h. Jaką odległość pokonał w tym czasie?
t=15s
Δv=100km/h-0m/s=100km/h=100*1000m/3600s=1000/36m/s=250/9m/s

S=at²/2
a=Δv/t

S=(Δv/t)t²/2
S=Δv*t/2
S=[250/9 *15]/2
S=[250/3 *5]/2
S=1250/6 m
S=208 1/3 m
1 5 1