Ułóż uklad rownan, Rozwiaz i podaj odp.

1. w hotelu jest 70 miejsc noclegowych w pokojach dwuosobowych i trzyosobowych .Wszystkich pokoi jest 29.Ile w tym hotelu jest pokoi dwuosobowych a ile trzyosobowych?

2.Ania i bogdan waza razem 70kg. Gdyby Ania przytyla 4kg a Bogdan 3kg schudł to obje wazyli by tyle samo.Ile wazy Ania a ile Bogdan??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T23:28:37+01:00
Ułóż uklad rownan, Rozwiaz i podaj odp.

1. w hotelu jest 70 miejsc noclegowych w pokojach dwuosobowych i trzyosobowych .Wszystkich pokoi jest 29.Ile w tym hotelu jest pokoi dwuosobowych a ile trzyosobowych?
x-liczba pokoi dwuosobowych
y-liczba pokoi trzyosobowych

x+y=29 /*(-2)
2x+3y=70

-2x-2y=-58
2x+3y=70
---------
y=12
x=17

Dwuosobowych jest 17 pokoi, a trzyosobowych-12

2.Ania i bogdan waza razem 70kg. Gdyby Ania przytyla 4kg a Bogdan 3kg schudł to obje wazyli by tyle samo.Ile wazy Ania a ile Bogdan??
a+b=70
a+4=b-3

a+b=70
a-b=-7
---------
2a=63
a=31,5 kg
b=38,5 kg
  • Użytkownik Zadane
2009-12-15T23:29:02+01:00
Zad. 1
pokój dwuosobowy - x
pokój trzyosobowy - y

{x+y = 29 | *(-2)
{2x+3y = 70

{-2x-2y=-58
{2x + 3y = 70
dodajemy pionowo wyrzy podobne

y = 12

x+y=29
x+12=29
x=17

zad.2
waga Ani - a
waga Bogdana - b
{a+b=70
{a+4=b-3

{a+b=70
{a-b = -7
dodajemy pionowo
2a = 63 | :2
a=31,5kg
Ania waży 31,5kg
a+b= 70
31,5 + b = 70
b = 38,5 kg
Bogdan waży 38,5 kg