Zadanie 1
Kolo ma srednice 12cm. Jak zmieni sie jego pole jesli proien zmiejszymy o 4 cm.

Zadanie 2 (17str68)

Oblicz obwód kola o polu:
a)81πmm2 b)0,49πcm2 c)16 _25(ulamek zwykly)dm2 d)36πkm2

Zadanie 3 (16st68)

Oblicz pole kola ktorego obwod wynosi
a) 12,56cm b) 18,84m c) 14π dm,
d) π cm e) 1_2(ulamek zwykly) f)50π cm

Zadanie 4( 9 str 68)
O ile cm nalezy zwiekszyc srednice kola o promieniu 4cm aby obwod kola wzrosl trzykrotnie.

BLAGAM O POMOC mam narazie same 2 (mowiac szczerze to tylko 2 dwoje i sa to moje wszystkie oceny) musze jutro odpowiedziec z tych zadan na ocene. WIEC BLAGAM !!!! POMOCY BLAGAM O ZADANIA Z WYTLUMACZENIEM ZARAZEM OD ZADANIA 1 do 3
za najlepsze wytlamaczenie DAJE MAKS PUNKTOW I 5 wiec prosze o szybka pomoc mysle ze oferta jest kuszaca a ja strasznie potrzebujacy

2

Odpowiedzi

2009-12-15T21:51:47+01:00
D=12
r=6
P=36π

6-4=2
P=4π

Pole zmniejszy sie 9krotnie.

2.Oblicz obwód kola o polu:
a)81πmm2
P=πr2
81π=πr2
r2=81
r=9
l=2πr
l=18π

b)0,49πcm2

Kurczę, sory ale muszę kończyć. Jak ci będzie jeszcze potrzebne to jutro ci dokończę.



c)16 _25(ulamek zwykly)dm2 d)36πkm2
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T22:25:59+01:00
1)
π*12²=144π
π*8²=64π
144π-64π=80π
odp:pole zmniejszy się o 80π
2)
a)πr²=81πmm² /÷π
r²=81mm² /√
r=9
b)
πr²=0,49πcm² /÷π
r²=0,49cm² /√
r=0,7cm
c)
πr²=16/25πdm² /÷π
r²=16/25dm² / √
r=4/5dm
d)
πr²=36πkm² /÷π
r²=36km² /√
r=6km
3)
a)
2*3,14r=12,56cm /÷2
3,14r=6,28cm /÷3,14
r=2cm
π(2cm)²=2πcm²
b)
2*3,14r=18,84m /÷2
3,14r=9,42m /÷3,14
r=3m
π(3m)²=9πm²
c)
2πr=14πdm /÷π
2r=14dm /÷2
r=7dm
π(7dm)²=49πdm²
d)
2πr=πcm /÷π
2r=cm /÷2
r=0,5cm
π(0,5cm)²=0,25πcm²
e)
nie podałeś poprawnie muszą być jednostki
f)
2πr=50πcm /÷2π
r=25cm
π(25cm)²=625πcm2
4)
2π*4cm=8πcm

8πcm*3=24πcm

2πr=24πcm /÷2π
r=12cm

ś₁=4cm*2=8cm
ś₂=12cm*2=24cm

24cm-8cm=16cm

odp:średnice tego koła należy zwiększyć o 16 cm




jak będziesz z tego odpowiadał musisz nauczyć się 2 wzorów
2πr - na obwód koła gdzie r to promień
πr² - na pole koła gdzie r to promień

jeśli masz sam obwód lub samo pole i karzą ci coś obliczyć musisz zastosować równanie tak jak ja w powyższych przykładach np:
2πr=30πcm

π - w przybliżeniu 3,14 nie zawsze trzeba podstawiać tylko w pytaniach praktycznych jak np: ile sznurka trzeba aby obwiązać tą doniczkę

jeśli masz jeszcze jakieś pytania pisz na priv.
3 5 3