Odpowiedzi

2009-12-15T21:50:10+01:00
Ferromagnetyzm – zjawisko, w którym materia wykazuje własne, spontaniczne namagnesowanie. Jest jedną z najsilniejszych postaci magnetyzmu i jest odpowiedzialny za większość magnetycznych zachowań spotykanych w życiu codziennym. Razem z ferrimagnetyzmem jest podstawą istnienia wszystkich magnesów trwałych (jak i zauważalnego przyciągania innych ferromagnetycznych metali przez magnesy trwałe).

:)inaczej:

zespół własności magnetycznych ciał krystalicznych (Ferromagnetyki) będących skutkiem istnienia oddziaływania porządkującego równolegle elementarne momenty magnetyczne (w temperaturach mniejszych od temperatury Curie).
5 4 5
2009-12-15T21:54:01+01:00
Jedna z najsilniejszych odmian magnetyzmu. Najczęściej spotykana odmiana magnetyzmu w zjawiskach spotykanych na co dzień. Ferromagnetyki wykazują własne, spontaniczne namagnesowanie. Zawierają tzw. domeny magnetyczne, czyli miejsca stałego namagnesowania. Wytwarzają one wokół siebie pola magnetyczne.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-15T21:55:28+01:00
Najczęstsza definicja: zespoł właściwości magnetycznych ciał stałych zwanych ferromagnetykami.
4 3 4